high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

8. BÜKK MARATON

HEGYIKERÉKPÁR 2008-08-06

A T-Mobile TOP Maraton sorozat 3. állomásán ismét a Bükk emelkedőit ostromolták a hegyikerékpárosok. A Bükk Maraton férfi hosszútáv abszolút győztese az olimpiai tartalék Buruczki Szilárd lett, míg a női középtávé Módos Gabriella.

Augusztus 3-án, immár nyolcadik alkalommal rendezte meg Eger mellett a Nagy SE a Bükk Maratont. A versenyre 1550-en neveztek, a Berva-völgyi rajtnál végül 1330-an sorakoztak. A magyar kerekesek mellett francia, amerikai és román bringások is nekivágtak a Bükk emelkedőinek. A 100 kilométeres táv alkalmával 2500 méter, az 55-ös középtáv alkalmával 1300, míg a 44 kilométeres rövidtávosoknak 1300 méter szintkülönbséget kellett leküzdeniük. A viadal a Magyar Kupasorozat utolsó előtti fordulója is volt egyben.

bukk_maraton_1
Zsoci, Oszi és Ádám valamerre csavarog...

Peti kalandjai, avagy egy furcsa nap, furcsa befejezése...

Verseny előtti nap vettem észre hogy elfogyott a kontaktlencsém, így kénytelen voltam a rendes szemüvegemben tekerni. Nem szeretem, mert nem sportolásra való, sérülékeny, nem fekszik stabilan a fejemen. Vasárnap reggel vettem észre hogy nem működik a Polar sebességmérője, és otthonhagytam a pulzusmérőmet is, így Zsoltival, Ádámmal és Prityuval szövetkezve egy közös gurulásnak minősítettük a Bükk Maratont. Az első itatóig aránylag jól haladtunk, bár Zsolti váltója egyre többet rendetlenkedett és Ádám is összeszedett egy defektet. Az itató után elindultunk lefele, amikor jött pár felkiáltójeles rész. Az első kettőnél én nem vettem észre semmit, a harmadik után láttam 2 nagyobb gyökeret, és hülye fejjel addig néztem őket, amíg nekimentem az egyiknek. Olyat bénáztam, mintha most tekernék először a hegyekben...

A kormány befordult (azt hiszem), én meg pillanatok alatt a földön találtam magam. Gyorsan konstatáltam, hogy (természetesen) leesett a szemüvegem, amit nem nagyon találtam... 1 percen belül utolért Zsolti, aki segített megkeresni, plusz megállt mégegy srác, aki segített a (természetesen) darabokra esett szemüveget összerakni, mivel nélküle nem látok. Ekkor történt csak meg a kárfelmérés: egy szétnyílt térd, zúzódás a csípőn és a mellkason. Az erdő közepén voltunk, így muszáj volt legurulni Felsőtárkányig. Zsolti hatalmas segítségével (aki eddigre elhatározta, hogy feladja a váltója miatt) legurultunk a faluig, ott tolt ha sík volt a terep, majd be egy mentőbe és bevittek az egri kórházba. Ott 12 sorstárssal találkoztam, úgy néz ki idén sok áldozatot szedett be Magyarország szerintem legkönyebb maratonja... A 4 órás várakozás (a sok biciklis teljesen felborította a rendelést) alatt megszületett egy „H” jelzésű csapat megalakítása a 24 órásra. :)

bukk_maraton_3

Kaptam pár öltést a térdembe és egy tetanuszt, most pedig itthon pihenek. Remélem a 24 órásra tényleg rendbejövök. :-) Ja, és köszönöm Jocinak is hogy megvárt, nélküle nem tudtam volna hazajutni Debrecenbe.

Miki élményei:

Szombaton este kezdődött a történet, amikor Debrecen főterén felállított sörsátornál gyűlt össze a csapat egy rögtönzött értekezletre. Az, hogy a másnapi maraton szóba sem került nem az érdektelenség számlájára, sokkal inkább a jó hangulatnak volt köszönhető. Kifaggattuk Oszit a Dolomitokban gyűjtött élményeiről és Zsuzsi is mesélt a Megavalache-os kalandról. Kilenc körül takarodót fújtunk, hogy a fél hatos ébresztőig mindenki kitudja pihenni magát.

Ébresztő, reggeli, pakolás, indulás, - irány Eger! – majd megérkezés után sátorverés. A csapatból tizenketten jelentünk meg, ám így is volt néhány hiányzó, (Roni, Röfi, Balu) akit szívesen láttunk volna. Ez az év a rekordok éve, ami a jó időjárásnak is betudható, hiszen a Szilvás és a Duna után a Bükk Maratonon is nevezési rekord született, ami 1550 résztvevőt jelentett.

bukk_maraton_2

Szeretem a Bükk Maratont, bár a tavalyi távolmaradásom miatt, az akkor módosított Felsőtárkány utáni izmos tolós/mászós szakasz most újdonság volt számomra és nem lopta be magát a szívembe, azon egyszerű okból, hogy nagyon nem esett jól. Egyébként minden szuper volt és fent említett hosszú emelkedőt leszámítva nagyon jól érzetem magam. A tekerés jól menet, a lejtők meg még jobban. Nem mintha nem lett volna elég változatos a pálya, de a várkúti frissítő után, többedmagammal a lejtőzés helyett egy combos mászást választottunk, mint később kiderült teljesen értelmetlenül, mert rossz irányba mentünk. A táv végén további izgalmakat okozott a rövidtávosok kerülgetése, amit szerencsésen megúsztam, bár a figyelmeztető kiáltásaim ellenére néhányan igazán meglepő és kiszámíthatatlan módon próbáltak elengedni illetve félre állni.

bukk_maraton

Lassan szállingóztak a csapattagok és körvonalazódott a helyzet, hogy többeket üldözött a balszerencse: Peti bukott, Zsolti váltót tört, Oszi három defektet is összeszedett... Sokáig nem maradtunk, mivel a Forma 1 Magyar Nagydíj épp ez időben zajlott - és a diós, mákos, lekváros tészta sem marasztalt - és korai hazaindulással próbáltuk megúszni a Mogyoród környéki iszonyatos dugót. Mint később kiderült rosszul tettük, hogy nem maradtunk, ugyanis az indulók között kisorsolt Trek bringát mi nyertük volna - pontosabban Ildikó – ha ott vagyunk… Újabb balszerencse!

2018-04-17  HEGYIKERÉKPÁR

ZSELIC MARATON A KELLYS SÁTOR MELLŐL

Fördős Panni, a Zselic Maraton master 1-es női győztesének küzdeleme a verseny előtt, közben és után. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: négy + öt =